Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

24 timmar till alla

Publicerad 2006-04-26 22:31:41 i Allmänt,

Mycket har hänt sedan jag skrev sist på bloggen.
Har varit två dagar på LO:s årsmöte I Ronneby blev där invald i styrelsen som v.ordförande.
Jag hoppas att jag kommer att kunna bidra frågor om främst ökad jämställdhet men också om frågor som berör såväl arbetliv här hemma som i ett globalt perspektiv.
När jag kom hem i lördags eftermiddag hade maken fått sådana problem med sitt diskbråck så det blev resa till akuten med inläggning, vilket gör att vardagen rubbas på många olika sätt.
Inte minst för Kalle.

Igår tisdag var jag på hemmaplan och träffade kommunal Kronoberg åkte sedan med kvälltåg till huvudstaden.

Idag har jag gjort lite av varje som ätit lunch med en parlamentariker från Taiwan, haft regionmöte,gruppmöte i näringsutskottet,varit på ett seminarium om Förutsättningarna för klinisk forskning i Sverige. Har cokså haft kontakt med New Orlense ang deras återuppbyggnad.
För att ikväll sedan ca 20-tiden arbetet med telefon och dator.
Nu känner jag att det är tid för att gå hem till lägenheten för att äta kvällsmat.

Höll nästan på att glömma Vad Lars Lejonborg sa i morgonTV idag
-Fp är för en sänkning  i våra trygghetssystem som sjuk och arbetslöshetsersättningen  under 2007 det har de kommit överens om i Bankeryd. Men de är för en höjning av taket i systemen , jag får inte detta att gå ihop riktigt, men det är fp:s problem.
Det är bra med tydlighet. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela