Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Storm

Publicerad 2005-11-15 20:29:08 i Allmänt,

Igår eftermiddag började det blåsa kraftigt i Kronoberg, jag var ute på vägarna och så många minnen från stormnatten 8-9 januari som dök upp i mitt huvud. allt som jag upplevde spelades upp på nytt,tänk vad vi påverkas i det undermedvetna.Detta fick mig att fundera mycket över alla männsikor som utsätts för grova brott på olika sätt vilka minnen de bär med sig men ocksp hur man får möjlighet till bearbetning av sina upplevelser. Tror att runt detta finns det mycket att göra.
Känner också efter att en bloggare hört av sig ang tystare arbetsplatser där  allt för många anställda känner rädsla för att säga vad de tycker och tänker måste mer upp på dagordningen. Förövrigt idag har jag fått min nya mobil coh även telefonboken tillbaka känns skönt. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela