Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Kapstaden

Publicerad 2005-05-30 11:41:01 i Allmänt,

Nu har jag hållt mitt första tal på engelska och jag var väldigt nervös, stakade mig flera gånger och inte blev de de bästa uttalen men jag lärde mig också en del. AWEPAS konferens om fattigdom och AID:s frågan var intressant och det var också bra att flera Afrikanska länder träffades och tog del av varandras arbete med HIV/AID:s frågan. Allt för många barn är föräldralösa till följd av AID:s deras start i livet blir mycket svår och deras möjligheter är begränsade tyvärr. Därför har vi alla i den rika delen av värden ett ansvar att hjälpa till på olika sätt. Jag besökte ett distrikt kallat Kailicha en kåkstad där Svenska kyrkan arbetar det var stor fattigdom arbetslöshet och bostäderna var bedrövliga, men de männsiksor jag träffade var trotts allt elände glada och kämpade på med sin vardag. Flera sa vi lever i ett demokratist land och är fria det är det viktigaste ingen äger mig. Man känner då hur stor demokratifrågan är och att här hemma är det allt för många som tar den för given. Nu ska jag åka på tre möten

Hälsogrupp, träff med skogsvårdstyrelsen samt möte med S-kvinnor i länet om framtidens sjukvård. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela