Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Smått och gott

Publicerad 2013-05-14 08:39:00 i Allmänt, politik, skola,

En arbetsvecka i Stockholm inleds idag men först gårdagens besök på Uppvidinge gymnasieskola. Utöver att det är en fin skola utan klotter och massa stök så blir jag imponerad på ungdomarna och deras läslust. Visst alla brinner inte till 100 procent beroende på vilken utbildning de valt, men de gör sitt bästa kändes det som. Det som oroar dem mest är - kommer jag att få jobb när jag är klar med min utbildning. Idag är det resa med tåg till huvudstaden som gäller och sen Näringsutskott, länsbänk, skolklass från Haganäs, telefonintervju och riksdagsgrupp. Full dag kan man säga. Veckan i övrigt består bl.a av styrelsemöte ISP och utredning kommunallagen vars handlingar ska hinnas läsas. HelagS besök på konstgalleri två interpellation debatter m.m Beräknar hemresa till Småland framåt fredag eftermiddag. Tja en ganska vanlig vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela