Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Mat, veteranbilar och smuggling

Publicerad 2013-05-30 19:56:00 i Allmänt, politik,

Ibland händer det saker hela tiden i riksdagsledamotens vardag, då kan det vara svårt att hinna med att använda tangentbordet till sina tankar. Det kan faktisk också vara så enkelt att man jobbar så intensivt så när man väl får lite tidsutrymme så finns ingen kreativitet i fingrarna till att bygga ord. Någon detta, igår var jag på ett seminarium om mathantverk, där Eldrimner informerade om sin verksamhet. De gör ett fantastisk jobb http://www.eldrimner.com/ med små medel. De skulle behöva en basfinansiering så de inte hela tiden behövde lägga massor med tid att jaga projektpengar. Om detta har jag idag gjort en skriftlig fråga. Förövrigt så talas det mycket om vad vi ska äta för att bli smala, men sällan om matens tillkomst eller kvalitet.

Att vi idag har en gigantisk alkoholsmuggling i landet är nog allmänt känt, men få som vill göra krafttag. Här finns ett stort behov av att öka kunskapen , så en utredning behövs vilket bl.a även centerpartiet tycker. Kent Härstedt gjorde en alkoholutredning 2004-2005 som var mycket bra, sedan dess har det hänt en del så en förnyad behövs. Om detta handlar min andra skriftliga fråga jag lämnat in idag.

Veteranbilar dessa fantastisk vackra bilar. Är så glad det finns så pass många nördar som håller på och bevarar dem. Tänk vilket jobb att hålla dem i snyggt skick eller renovera upp. Min favorit är nog Buick eller Jaguar eller......Dock finns det lite smolk i glädjebägaren och det är det förslag som finns om skrotning av bilar inom en viss tid. Om detta har jag idag längst in en interpellation. För den vetgirige kan man läsa dessa på riksdagens hemsida www.riksdagen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela