Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Dagen efter

Publicerad 2013-03-04 12:33:26 i Allmänt,

Tidsomställning efter en resa är alltid lite jobbig, är i den fasen just i skrivande stund. Känns nästan som man varit på fest. Att resa i ca 20 timmar och därtill ha en tidsomställning på ca 6 påverkar naturligtvis. När jag nu duschat, sovit ca 8 timmar,läst veckans tidningar och klart av posten så är det straxt tid för möte med pensionärer och Winnet Kronoberg. Men resan var riktigt bra och kan bara konstatera att alla jag mött i New Orleans har ett förhållande till Katrina, alla har förlorat något. en anhörig, ett hus en offentlig byggnad osv. Men alla är också stolta för det som byggs upp nu och den kunskap de fått via Katrina. Själv känner jag att jag också har en relation till Katrina efter två studiebesök i dess spår, men också till vår storm Gudrun som gjorde att mitt intresse för Katrina väcktes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela