Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Att vara hungrig

Publicerad 2013-03-20 12:31:21 i

Har precis ätit en god måltid på X2000. Gör som jag brukar tittar på film samtidigt, idag föll valet på en film som berör lite mer än vanligt, eller rättare sagt gör ont. Filmen heter Beyond Borders och handlar om ( har tittat ca 34 min in i filmen) svält, sjukdomar , hjälpinsatser. Naturkatastrof kan man väl säga om det inte regnat på 3 år. Frågan man ställer sig blir naturligtvis är våra hjälpinsatser tillräckliga och hur kan vi fördela våra resurser bättre, tänker då inte vara konkreta pengar utan också arbetsinsatser och kunskap. Finns hur mycket som helst att göra. Känner att mitt lilla bidrag till Radiohjälpen är vad jag kan göra i nuet, men kampen för att Sverige som nation ska öka sitt bistånd måste fortsätta. Vi måste också påverka EU då vi tillsammans kan göra mer. Temat i filmen visar på en verklighet som pågår varje dag i vissa delar av världen. Vi måste därför se till att fördela jordens resurser bättre . Filmen gör ont .....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela