Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Rosornas ö väntar

Publicerad 2013-06-29 08:49:00 i Allmänt,

Idag styr jag kosan till Gotland och årets Almedalsvecka. Det kommer bli givande på flera sätt som vanligt. Dock känns det sådär att återigen åka ifrån familjen och trädgård. Vet att veckan kommer vara inspirerande och lärorik, men ändock kännes det lite tufft😹. Har förövrigt hört lite kommentarer de senaste dagarna om att Almedalen bara är dricka och mingel. Det får väl stå för de som uttrycker det så, själv har jag förberedd mig i två dagar nu innan avfärd. I Visby blir det aktiviteter från morgon till kväll. Medverka i seminarier, men även gå på seminarier , visst jag ska gå på mingel också men jag jobbar även då , samtalen handlar ju om just det ämnet man är inbjuden till. Med detta kära bloggläsare så villiga säga att det blir för min del full arbetsvecka, och då talar vi inte om 40-timmars vecka. Förövrigt mingel och nätverkande är utvecklande för samhället. Jag hoppas dock hinna med att njuta lite av Gotlands rosor.

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela