Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Politik spelar roll!

Publicerad 2013-06-20 11:03:18 i Allmänt, politik,

Politik spelar kan verkligen spela roll när man väljer att engagera sig. Jag glädjer mig åt idag att barn och utbildningsnämnden i Lessebo enhälligt har fattat beslut att Alexanders son Alvin ska få en förskoleplats i kommunen (Här kan ni läsa mer o detta) . När jag först läste om detta så blev jag väldigt upprörd och valde att ta "fighten" till riksdagen genom en Interpellation (kan ses här) vänd till jämställdhetsminister Maria Arnholm.
Jag kommer att fortsätta jobba med den här frågan och planerar att lägga en motion till Hösten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela