Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Med sting

Publicerad 2013-02-02 22:38:50 i

I kväll har vi njutit av en skinkstek med sting. Gjorde ett experiment då jag ville få steken lite annorlunda. Så här gjorde undertecknad. 1kg skinkstek med svål. Tre skivade vitlöksklyftor, 1 tsk ungersk paprikamix, 1 tsk kapris, 2 dl gula kantareller. Började med att bryna steken i stekpanna, samtidigt la jag vitlök, kapris och paprikan i stekgrytan tillsammans med 1 tesked mynta, och dragon. När steken verkade lagom brynt la jag den i stekgrytan. Stekte därefter kantarellerna i stekpannan, slog på ett par dl vatten och sen även det i stekgrytan. Fick sen småputtra till 76 g. Slog på ett par msk grädde i skyn och redde sedan med majsena. Före serveringen tog jag bort svålen och skivade steken. Serverade med kokt potatis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela