Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Stockholm för en dag

Publicerad 2013-08-19 09:19:00 i Allmänt,

Är lite lätt irriterad över att inte ha en sittplats på X2000. Visst kunde jag bokat i tid och om det inte funkar fått hjälp. Men nu har jag lite tendens till att skjuta upp saker och ting in i det sista. När jag igårkväll skulle boka tåg till Stockholm via datorn säger maskinen först att jag inte kan boka den sträckan. Vilket maskinen har fel i. Klickar bort rutan gör om. Då säger maskiner att jag redan har en plats på vald sträcka, vilket inte stämmer. Retar upp mig och lämnar datorn åt sitt öde en timma. Gör om bokningen och samma sak händer igen. Ringer SJ , klart de inte tar samtal vid 21-tiden en söndagskväl. Vill inte ringa riksdagens resebyrå jour , då den kostar onormalt mycket pengar i förhållande till att jag har årskort på tåget. Bestämmer mig därför för att jag kliver på tåget helt enkelt. Gjort så och allt funkar bra fram till Norrköping. Då kom det någon som lyckats boka platsbiljett. Vagnen kändes ganska full så nu sitter jag i restaurang vagnen. Känns sådär, inte lika bekväma sittplatser. Men inte utan att det retar mig lite , för hade SJ bokningssystem funkar hade jag haft sittplats typ 48 eller 50. Returen är bokad med sittplats.

Vad ska jag får Stockholm att höra denna dag. Bli filmad inför programmet Pionjären. Blir spännande. Håll tummarna

Inslaget kommer att finnas här

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela