Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Kandiderar inte

Publicerad 2013-08-12 09:53:00 i Allmänt,

Har nu bestämt mig för att inte kandidera till riksdagen nästa mandatperiod. Ett tufft beslut som känns i magen, gör jag rätt eller fel? Stortrivs med uppdraget och känner fortfarande samma brinnande lust att vara med och påverka. Men efter 15 år hinner bli 16 år på resande fot kan det vara tid för annat. Är 54 år och om jag vill göra något annat i livet är det tid för det nu.

Har gjort en första intervju med Sveriges Radio

 

Här är Pressmeddelandet som jag precis skickat ut                       

PRESSMEDDELANDE FRÅN SOCIALDEMOKRATERNA I KRONOBERG
Tomas Thornell, Ombudsman. 070-241 92 22

Datum: 2013-08-12

Carina Adolfsson Elgestam (S) lämnar Sveriges riksdag efter valet 2014

Riksdagsledamot Carina Adolfsson Elgestam från Uppvidinge har efter 15 år i Riksdagen bestämt sig att inte kandidera till nästa mandatperiod.

– jag har suttit i Riksdagen sedan 1998 och efter 15 år så har jag bestämt mig för att det är dags att prioritera annat och lämna över det här fina uppdraget till någon annan, säger Carina Adolfsson Elgestam. – Arbetet är fortfarande oerhört roligt men det är dags för mig att gå vidare, menar Carina.

Carina A Elgestam sitter i näringsutskottet i Riksdagen och hon är Socialdemokratisk talesperson i småföretagarfrågor, vilket också tillhör hennes hjärtefrågor. Carina Adolfsson Elgestam är ordförande för den kvinnliga företagarorganisationen Winnet samt styrelsemedlem i IFS. Nyligen vann hon priset som den mest företagsvänligaste riksdagspolitikern inom oppositionen.

– Jag är snart 54 år och jag har arbetat sedan jag var 16 år, så nu kanske det är dags att utbilda sig, man blir ju aldrig för gammal för att lära sig nya saker, avslutar Carina Adolfsson Elgestam.


För mer information

Carina Adolfsson Elgestam
070-323 65 93
[email protected]

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela