Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Stark järnlady

Publicerad 2013-04-17 14:12:00 i Allmänt, politik,

Idag begravs Margaret Thatcher en älskad och hatad politiker(här kan du läsa mer om begravningen). Thatcher var onekligen en speciell politiker som på olika sätt drev igenom sin politik. Jag gillar defensivt inte hennes politik då hon under sina år som premiärminister gjorde allt för många engelsmän fattigare och undergrävde fackföreningsrörelsen. Trots detta negativa syn på denna kvinna från min sida så tror jag att hon för många kvinnor runt om i välden varit betydelsefull så till vida att kvinnor nog tänkt, kan hon bli ledare så kan jag. Det som är allvarligt i dagens samhälle är att flera av dagens politiker i Alliansen ser henne som en förebild. En som särskilt uttalat det som nyvald partiledare är Annie Lööf vilket får mig till att känna kalla kårar, för inte vill väl vi att Sverige ska gå samma väg som England. Ett samhälle som idag har ett tufft klassamhälle där de som är fattigast är 15 %. Därtill ställde Thatcher om England till ett service samhälle och där tjänster skulle köpas och att det var viktigare än varuproduktion. Detta är något vi kan känna igen idag i svensk politik med Alliansregeringen politik, de som säger att industrin är ett särintresse. Järnlady Thatcher är huvudperson idag i sitt hemland men vi får inte låta hennes politik utvecklas här i vårt land. Så låt hennes politik begravas tillsammans med henne . Tid för regeringsskifte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela