Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

En vecka med blandad kompot

Publicerad 2013-04-24 10:31:32 i

Sitter på X2000 på väg till Stockholm och riksdagen. Det är mulet och regn utanför fönstret. Soldyrkare som jag är gillar jag trotts allt just detta regn, då jag inbillar mig att det kommer ge bättre och varmare temperaturer. Träffade nu på morgonen en person jag suttit tillsammans med i Naturvårdsverkets styrelse. Kul och lärorik utbyte av information om , vad vi gör nu. Sen kom det ett meddelande på Facebook från en vän, om fika på tåget då vi satt på samma tåg. Särskilt spännande att möta en partikamrat man inte träffat innan och utbyta erfarenheter. Efter denna utsvävning blir det nu att återgå till att läsa handlingarna inför utskottet. Sen ska det enligt agendan var en lugn eftermiddag med länsbänk men det vet man aldrig. Veckan i övrigt består av debatt i kammaren för Näringsutskottet både onsdag och torsdag. På torsdag ska jag debattera Näringspolitik. På fredag ska Kronobergsbänken på visit på Linneuniversitetet. Tja en arbetsvecka med diverse som vanligt, det som är ovanligt är att inget är inbokat på kvällstid. Håller tummarna för att det blir så, kanske då skulle kunna hinna ikapp med e- posten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela