Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Utrensning eller rumsren

Publicerad 2012-11-14 11:52:00 i

SD har idag i expressen blivit avslöjade med sitt rätta jag. Personer i partitoppen avslöjade med bildbevis som inte går att komma bort från. I ett försök att komma ifrån löpsedlarna väljer Sverigedemokraterna att lyfta bort personen/personerna. Talar du ut offentligt om vad vi egentligen anser så lyfter vi ut dig. Jag känner som om det känns igen från en annan tid när utrensning också pågick i dubbel bemärkelse. Då rådde också hög arbetslöshet. Men det som oroar undertecknad mest är ändock att allt fler väljare sympatiserar med detta parti och vill att de ska styra vårt land. Har en dikt men minns inte i skrivande stund vem som skrivit den men - "Först kom de och hämtade judarna men jag höjde inte min röst för jag är inte jude. Sen kom de och hämtade kommunisterna, men jag höjde inte min röst för jag är inte kommunist. Sen kom de och hämtade fackföreningsfolket, men jag höjde inte min röst, för jag var inte med i facket. Sen kom de och hämtade mig och då fanns det ingen kvar som kunde tala för mig". ( fritt från hur jag minns orden från dikten )

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela