Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Brasilien behöver förbättra lite

Publicerad 2012-03-09 15:46:22 i Allmänt,

När jag nu åter är tillbaka på hemmaplan så känner jag att det var en lärorik resa på flera sätt. Att få möjlighet att komma tillbaka till ett land ger också ökade lärdommar som går mer på djupet. Att de gjort reformer så fler idag har möjlighet att köpa kylskåp och bil är bra, men det är fortfarande många som lever fattigt. Att sedan nu har avsatt pengar till att jobba så de funktionshindrade får det bättre är utmärkt. Sen bör de nog ta tag i utbildningsfrågorna, dels för befolkningen rent generellt är lågutbildade och allt för många fortfarande analfabeter (omkring 20%) men också för att de ska klara den globala konkurrensen. Infrastrukturen behöver också göras något åt snarast, men tänker hur ska det bli vid OS och fotbolls VM. Idag är det knappt inga som arbetar på flygplatserna som kan engelska och det är ett probelm , som resenär. Sen är det lite si och så med hur de jobbar med gate nummer det kan ändras hipp som happ osv. Men nu närmar jag mig hemmets lugna vrå vilket ska bli skönt och då ska undertecknad studera bilderna jag tog i parken vid hotellet på blommor men framför allt på en fågel som var liten blänkade svart md blå hjässa och flög med vingarna som kollibrir gör på julafton. Tänker att det kanske är en kollibri. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela