Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Släktträff

Publicerad 2012-07-31 16:42:05 i Allmänt,

I helgen hade vi släktträff. Vi var fyra generationer, äldst var född 1934 och yngst i år. Min farmor och farfar hade 7 barn, fem av dem är i livet och alla var med precis som 16 av mina 19 kusiner samt deras barn och barnbarn.

Att ha släktingar/förfäder som förekommer i litteraturen är både kul och gör släktforskningen något enklare.

Min farfars,morfars far Petter Pettersson Sandberg var fribytare och båtsman och en av Ölands mest kända på sin tid, finns omnämnd i flera böcker han var även stämd inför ting ( är något man får söka vidare på när tid medges till det ) då han var läkakunnig och anlitad av många på Öland och även i Kalmar.

Ni kommer under de närmaste dagarna att få veta mer om detta, när jag skrivit ner lite mer fakta.

Att träffas omkring 60 personer och prata släkthistoria nutid och va kul att ses, det var länge sen, vad gör du nu osv är hur kul som helst, något att rekommendera. Precis som tipsrunda med personliga frågor om var och en.




Hoppas ni alla fortfarande har sol och lite lagom med avkoppling,själv jobbar jag typ halvtid .......... Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela