Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Carina Moberg Du fattas oss

Publicerad 2012-08-15 12:12:00 i Allmänt,

Tappade precis all arbetslust, skulle skriva utkast till motion inför allmänna motionstiden och även en debattartikel. MEN fick just reda på att min partikamrat Carina Moberg har avlidit. allt för tidigt och med barn i skolålder och man efter sig. Finns inga ord för hur svårt familjen har det just nu.

Under min första mandatperiod i riksdagen satt jag i bostadsutskottet, där satt även Carina. När jag fick ansvar för kooperativ hyresrätt och ägarlägenheter och var helt novis på dessa frågor var hon mitt stöd och lärde mig det hon kunde om dessa frågor. i Stockholm var dessa frågor mer vardag än hemma hos oss i Kronoberg.

Nu senast jobbade vi tillsammans när hon som gruppledare för S ledde riksdagsgruppens valberedning, där hon gjorde ett mycket bra jobb. Du fattas oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela