Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Först kom de och hämtade ..........

Publicerad 2011-07-22 22:20:55 i Allmänt,

När undertecknad nu följer direktsändningen om vad som händer i Norge, kommer jag att tänka på dikten som sägs vara skriven av pastor Martin Niemöller ( om detta finns det olika varianter,själv brukar jag använda denna i mina 1 maj-tal) Först kom de och hämtade kommunisterna, och jag protesterade inte, för jag var inte kommunist; Sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten; Sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte, för jag var inte jude; Sedan hämtade de mig, och då fanns ingen kvar som protesterade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela