Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Valvaka

Publicerad 2010-09-19 19:14:06 i Allmänt,

Om knappt en timma stänger vallokalerna, sen börjar räkningen av alla röster. Här hemma i Lenhovda har det varit köer i vallokalen under dagen. Det känns positivt och hopp om högt valdeltagande.

Var själv och röstade för några timmar sedan, som vanligt så infinner sig alltid en särskild känsla inför denna stora dag, lite sentimental, då vi alla är lika, varje röst räknas med lika värde, storlek på plånbok eller hur mycket mark man äger spelar ingen roll. Fantastiskt och man ska komma ihåg att det har inte alltid varit så. Om inte arbetarna kämpat för rösträtt mot de konservativa så hade det kunnat se annorlunda ut. Demokrati är ingen självklarhet.

Jag får alltid frågor inför valvakan om jag är i Stockholm eller i Växjö. Men jag väljer alltid att vara på hemmaplan tillsammans med min S-förening,de som en gång nominerade mig. Där finns ett flertal med som en gång när jag var ny i politiken lärde mig mycket om hur man jobbar i styrelser ,nämnder osv. Det är också de som nominerat mig och alltid stöttat mig i alla de uppdrag jag har och har haft. För undertecknad är det viktigt med det lokala fotfästet, man får aldrig glömma sina rötter.

Det blir en spännande kväll. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela