Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Lite av varje

Publicerad 2010-10-15 07:46:52 i Allmänt,

De senaste veckorna har varit händelserika på många sätt, och undertecknad har haft fullt. Riksdagen har öppnat,jag fick förtroende av partikamraterna från sydöstra att sitta med i valberedningen. Ett stort jobb när 112 ledamöter ska få sina önskemål uppfyllda. Det är ett stort pussel som ska funka, och alla kan inte få sina förstahandsval. Därtill är det alltid i inledningen av en ny period vissa inledande procedurer som ska göras.
Att mitt i allt detta då också bli förkyld frestar på som säkert alla läsare väl känner igen. Att vara snuvig men inte ha feber.
Regeringen har också under veckan presenterar budgeten som inte innehåll speciellt mycket nytt,håller som bäst på att läsa den,vilket tar sin tid.

Förövrigt har undertecknad fått förtroende att fortsätta i näringsutskottet vilket glädjen mig då frågorna är intressanta och viktiga för tillväxten. Fortsätter också i EU-nämnden men nu som ordinarie NU:s frågor är både stora och många i nämnden. Fortsätter också i riksrevisionenens styrelse men den ska med all säkerhet läggas ner vid årsskiftet och bli insynsråd. Därtill har jag två nya mindre uppdrag och det är suppleant i riksdagens valberedning samt suppleant i riksdagsstyrelsen.

Nu ska resväskan vikas ihop för hemresa till Småland senare idag efter EU-nämnd och om tiden medger en snabbvisit hos S-kvinnor som har 90 års jubileum. Carina

 

ps)Hör just på nyheterna att Tomas Bodström lämnar riksdagen,synd tycker jag, vi behöver människor med olika bakgrund och erfarenheter i våra beslutande församlingar. Sen är kanske hela saken lite "klantigt" hanterad och fel tajmning(ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela