Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

I väntans tider

Publicerad 2010-11-18 21:21:57 i Allmänt,

Nu är det många som går i väntans tider. Barnen väntar på julen och tomten. ( vem gör inte det föresten)
Journalisterna väntar på besked VEM blir partiledare. till skillnad från barnen så kan inte de behärska sig utan försöker öppna paketen i förskott , vilket de sannolikt inte har något för då de inte är inköpta ännu.

Har under de senaste dagarna mött många människor som nu äntligen bekräftar Monas duglighet, det är så dax nu.
Har också träffat många som säger att de tycker att som media hanterar Mona är oacceptabelt. När jag skriver folk så menar jag inte partikamrater utan vanliga människor som är intresserade av samhällsfrågor.

Nog om detta , nu tror undertecknad trotts allt att det kan komma något gott ur allt detta , för upplever ändock att våran folkrörelse som undertecknad känt inte varje dag varit i högform har nu vaknat upp och protesterar högljutt och verkar nu vara redo för kamp.

Nu startar en process där vårt partis stadgar och arbetssätt sätter dagordningen, en valberedning ska utses sen kan nomineringsarbetet påbörjas.

I väntan på Xtra-kongress så kan vi fortsätta att driva våra politiska frågor , vi har våra politiska riktlinjer från kongressen 2009 att jobba och med. Carina

ps) jag är intresserad av framtiden, där ska jag tillbringa resten av min tid(ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela