Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Att föra talan

Publicerad 2010-05-14 20:03:23 i Allmänt,

Tack MFC för din kommentar

 Finansmarknadens ömma tår:
Det är sant att du tillhör oppositionen men du sitter i riksdagen och representerar socialdemokraterna inte minst från Kronoberg. Som FOLKVALD kan du set det som din uppgift att framföra för dina riksdagskollegor vad folket faktiskt tycker eller hur?

Jag tror för övrigt inte Anders Borg eller Fredrik Reinfeldt har tid att läsa sin mail från lilla mig. Eller tror du det?

Du kan ju inte mena att bara för att du inte tillhör ett regeringsparti så kan du inte framföra vad vi tycker?


För mig är det en självklarhet att lyssna på medborgare oavsett om det är via möte mellan människor eller via e-post kontra min blogg eller facebook. Föröker alltid ta till mig av vad som framförs och väga det mot vad experter på respektive område säger. För undertecknad handlar det om att väga samman information.Det handlar också om demokrati vi kan inte alla höja våra röster i olika frågor utan företrädas av de vi utser via demokratiska val.
Självklart och tydligt för dig MFC skulle undertecknad gissa men kanske inte för alla läsare av bloggen.

Vad gäller ekonomi så är väl inte den ekonomiska rappoteringen under dagen vad gäller olika börskurser den ljusaste. Vem äger makten över finansen!!! Carina

Kommentarer

Postat av: MFC

Publicerad 2010-05-16 22:34:07

Jag uppskattar att du tar dig tid att svara. Tyvärr ser jag inte att ni tar ert ansvar som folkvalda. Ni borde vidga vyerna och se ekonomin så som den är idag, ett korthus som är på väg att falla ihop och dessutom förmedla detta till svenska befolkningen. Man borde i en landsomfattande kampanj uppmana svenska befolkningen att spara men inte ens det har man gjort. Istället ska alla ta lån, konsumera och fortsätta slösa. Senaste exemplet är fackförbunden (främst de LO-anslutna) som gått ut med medlemskort som man kan göra om till kreditkort med uppmaningen att man ska ta lån för sånt man inte har råd med.



Jag kallar det för sunda förnuftets förfall.



Må väl!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela