Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Att inte kunna

Publicerad 2010-01-29 10:18:36 i Allmänt,

Min bloggsida har krånglat i några dagar när jag har haft möjlighet att skriva, vilket stör mig då den inte blir uppdaterad med mina tankar när jag har något jag funderar över.

Mina tankar kretsar annars mycket runt alla de som inte har tillsvidaranställningar och deras vardag, tänker också på alla de som är vikarie,visstidanställd,timanställ,sjukskriven,arbetslös,anställd på bemaningsföretag osv.

För alla dessa kan vardagen vara jobbig utifrån att man får inte låna pengar till en bostad, visst det finns hyresrätt inget fel på det men familjen växer och man kanske vill på i villa med trädgård.
Man får ingen fast telefon eller telefonkort mot räkning,utan är hänvisad till kontantkort inget fel i det heller kanske men ändå, livet ställer andra krav.

När det blir allt viktigare med snabba vinster och hög avkastning, och arbetsgivare (inte alla det finns olika kategorier här)prioriterar aktieutdelning och höga bonusar före bra personalpolitik så ökar egot och fler ser endast om sitt eget hus.

Undertecknad vill inte ha ett sådant samhällsbygge utan ett samhälle som bygger på solidaritet och där företagande, arbetstagande och konsument går armkrog och bildar ett jämlikt samhälle.

Den regering vi har idag prioriterar företagsvinster och kapital före människan. Carina





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela