Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Vardagsjobb och en snubbling

Publicerad 2009-10-09 08:39:19 i Allmänt,

Ibland blir det lite väl mycket jobb och arbetade timmar ( inte för jag klagar jag stormtrivs med mitt uppdrag)
Då känner jag för att dra ner tempot och stimulera kroppen till vila från det jag gör i vanliga fall att vanligt kroppsarbete vad gäller hushållsarbete för en dag är bra. ( hinns sällan med förövrigt)
Får då tid till reflektion om upplevelser men också hjärnan för en stundsavkoppling och måste då konsentrera sig på att utföra kroppsiga aktiviteter.

Men att jobba med kroppen med lite enkel städning och trädgårsdsarbete frästar musklerna, har nu träningsverk istället men det är ju övergående.

Hade också otur igårkväll i regnet,då jag steg fel på vår dörrmatta och föll platask( sånt som kommer att hända när du fyllt 50 sa min partikamrat nyligen) stäckte förmodligen någon muskel eller nått har ganska ont idag och går lite haltande men det går väl också över på ett par dagar.

Detta var lite av mitt sätt att få en liten andningspaus i ett arbtsintensivt uppdrag.

Förövrigt var jag på ett bra arbetsplatsbesök på GETINGE. Tycker att det är imponerande vilken kunskap och kopetens där finns och betydlesen av att vi även i framtiden kan behålla detta. viktigt vi alltid ligger i framkant.
Därför är det viktigt med våra branchprogram som borgarna tyvärr säger nej till.

Vi akn inte leva på att tvätta skjortor åt varandra ( ang hushållsnära tjänster)
Utan måste konkurera med våra varor och tjänster på kunskapsnivå vår basindustri är trotts allt hjärtat i ekonomin, låt oss fortsätta med det. på tal om tvätt/rening det är det som är GETINGES kompetens och det som de till stor del expoterar. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela