Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

En ny dag men också något om gårdagen.

Publicerad 2009-10-03 09:47:23 i Allmänt,

Idag ska vi diskutera ledarskapet i klimatförändring. En viktig fråga för att få till förändring.
Men vi ska också senare prata om kvinnors villkor i demokratin.

Igårkväll ville inte det trådlösa nätverket fungera när jag skulle göra en samanfattning av dagen, så det får bli senare då jag nu ska lyssna på föredragande. Men innan dess,ifall någon undrar middagen igår var det en bank från England sponsrade, så inget av de bidrag som lämnas från medlemsländerna gick till den. Förövrigt var maten något av en besvikelse inte utan den var bra, utan för den var typiskt europeisk inte Afrikansk.
Kanske Afrikanerna tyckte det var en upplevelse men jag vill naturligtvis ha Afrikanska matupplevelser.

Efter maten uppstod till den fantastiska musikunderhållningen spontan dans. Alla dansade med varandra, så jag  kan konstatera att kultur och musik förenar.

För att visa på ett av många problem som nog enklet går att åtgärda är vad som händer i Kenya. En kvinna som bor där  i city berättade att tre dagar i veckan har de ingen ström och inget vatten. Regeringen har pengar men väljer att använda dem till annat. En bild från Afrika. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela