Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Facket fick framgång

Publicerad 2009-11-17 17:30:05 i Allmänt,

Det känns lite som att handels och facket fick framgång vad gäller den överenskommelse som handels och arbetsgivaren COOP gjort. Det blir begränsningar vad gäller att ha bemanningsföretag.
Nu är det upp till oss som medlemar att påverka där vi kan ha inflytande.

Detta betyder också mycke för andra handelsanställda oavsett butik då det idag finns en tendes till att allt fler inte vill anställa utan köpa tjänst när det så önskas. Var finns då tryggheten men också känslan för sitt jobb.

Jag har tidigare här på bloggen skrivit om hur jag retar mig i vissa butiker här i stockholm där det förmodligen är inhyrd personal som plockar upp varorna, och där jag som kund känt mig som att jag är i vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela