Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Snart 50

Publicerad 2009-08-21 10:12:05 i Allmänt,

Fyller snart 50 år,tänk har snart levt halva livet känns lite speciellt. Tänker på hur jag såg på de som fyllde 50 när jag var 25 år. tyckte de var urgamla och klart de var ju dubbelt så gamla som jag var då.
Tänker nu hur referensramarna förändras om hur man ser på åldrandet. När min farmor i slutet av 1980-talet blev sjuk i cancer och då var 73 år tänkte jag minns jag att man kan bli sjuk när man är  " så pass gammal " (jag var då i 30-årsåldern)  Idag när jag tänker på min mamma som är 77 så tycker inte jag att hon är gammal och ibland så tänker jag med lite rädsla hur fort livet går.

Varje ålder har sin tjusning tycker jag och att fylla 50 känns bra och tryckt, man vet vad man vill och känner sig själv ganska väl.

Nu planerar  och lagar mat jag för fullt inför min 50 årsfest. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela