Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Skattesänkningar löser allt

Publicerad 2008-09-17 19:27:50 i Allmänt,

Efter att i går ha lyssnat till statministerns regeringsförklaring så kan man bara konstatera att bara man sänker skatten så löser sig allt. Fler får jobb,utanförskapet minskar. Jag får en känsla när jag lyssnar att statministern saknar patos med medborgarn. I en tid när det inte går en dag utan vi hör om ett nytt varsel människor känner oro inför framtiden då är lösningen
-Vi sänker skatten. Jag tror att just när man är som mest utsatt är det trygghet man behöver som t.ex en bra A-kassa som gör att jag inte behöver lämna hus och hem av ekonomiska själ.Tror också att möjlighet till arbetsmarknadsutbildningar som kan göra att man fortare kommmer tillbaka på arbetsmarknaden är en bättre väg.Carina

Kommentarer

Postat av: MFC

Publicerad 2008-09-21 23:30:28

Jag måste beundra er politiker som kan sitta i samma sal som borgarna o se på när de framför sina hycklerier o lögner. Jag minns början av 90-talet o det var ju en fars i sig, men nu. Nu är dom ju farligare än någonsin. Ingen jag känner som röstade borgerligt 06 kommer att göra det 2010.

Aldrig sett maken till farligare politik än nu. Aggressiviteten man brukar mot folk som redan har det svårt saknar motstycke i modern tid. Bristen på konsekvensanalys kring reformen av A-kassan har visat vad moderaterna står för. Ut med packet illa kvickt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela