Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Jobbtoppmöte

Publicerad 2008-05-12 22:45:25 i Allmänt,

Idag har vi pratat jobb i partiet hela dagen,precis som vi gör nästan jämt i vår vardagspolitik.
Jag tror det är viktigt att vi för företagandet inför framtiden inför ett bättre trygghetssystem för företagare.
Vill vi att fler kvinnor ska starta och driva företag tror jag det är en av nycklarna.
Det andra jag tror är viktigt är att satsa på utbildning och de menar jag inte bara grundutbildningen utan möjligheten till bildning i arbetslivets olika skedan för att vara anställningsbar eller för att klara att driva företag.
Samhället förändras hela tiden och nya krav ställs för att då känna att man klarar av,måste man få möjlighet att vidarutbilda sig.
Det handlar om att få en ny chans igen och igen och igen.

Det tredje viktiga är att se till att vi inte får fler fattiga företagare som känner att de inte haft någon möjlighet till vidarutveckling.Det finns en risk idag med att det kan öka lavinartat på bara några år med borgarnas privatiseringsorgie av sjuk och omvårdnad.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela