Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

En stjärna

Publicerad 2008-06-15 11:24:39 i Allmänt,

Dolly Parton Vilken stjärna vilket glitter jag älskade varje minut av konserten.

 Även om jag frös lite på slutet. Tvärt emot svenska fotbollslandslaget så var konsertens andra halva bäst.

Inte bara för att det var mer gamla hits utan det kändes mer ett med publiken.

Min favorit av alla Dollys låtar är Cout af Colors och även om jag hör och njuter av den bättre i vår V70 där jag får känslan av att det är Dolly och jag i bilen så kändes det fantastiskt att få höra låten live men också hennes egna ord om sin familjehistoria. Att vara fattig men ändå känna sig rik för man har en stor familj tak över huvudet och mat för dan visar för mig att man känner förståelse för andra människor.Att vara annorlunda klädd gentemot sina kamrater och höra deras ord i ryggen frestar på ett barnhjärta Nu som då.

Att som avslutande extranummer få höra Dolly:s röst live i "I Will Always Love Yuo" blir helt perfekt för en romantiker som undertecknad.

Så tack kära dotter för den underbara julklappen.Carina


Ps) vill bara ge en känga till de (inte så många )som var där som bara tänker på sig själva,när det är sittande platser är det inte läge kanske att stå framför de som sitter bakom.

Om man tagit med en kikare för att se bättre behöver man väl inte stå upp när man tittar så att de som sitter bakom inte ser (ds

Kommentarer

Postat av: M a m m a . J e s s i c a

Publicerad 2008-06-15 11:30:44

Hej!

Ursäkta om det blir lite reklam nu, men tänkte bara upplysa dig om att jag har en bloggdesign till utlottning nu, så om du gillar rosa och vitt så kolla in den :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela