Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Veckan som gick

Publicerad 2008-01-20 13:12:43 i Allmänt,

Nu har arbetet kommit igång igen även i Stockholm inte för jag varit där så mycket under veckan då jag varit på resor i landet.

I tisdags var jag i Ovanåker på arbetsplatsbesök och partimöte.

Det var intressant båda delarna. Först besökte vi en Träindustri som berättade om sin vardag. De är ett företag som verkar i hela världen och har under många år klarat konkurrensen trotts en relativt enkel produkt .Eller  är det just för att de har satsat på att växa runt om i världen som gjort att de klarat både utveckling och konkursens.
På kvällen medverkade jag på ett partimöte vi hade en spännande diskusition på flera sätt inte minst utifrån vara matvanor där vi nog var rätt överens om vikten av att äta mindre snabbmat och äta riktiga måltider.

På onsdagen var jag i riksdagen och på kvällen träffade näringsutskottets S-grupp LO och pratade näringslivspolitik men också om LO:s framtid.

På torsdagsmorgonen ställe NU:s  kosan till Torsby där vi fick information om kommunen men också provåka skidtunneln  vilket var lite av ett äventyr för en som inte åkt skidor på 15 år .Men jag klarade det hyfsat.
Vi träffade kvinnliga företagare och fick höra om deras vardag men också varför de valt att vara företagare.
Vi var också på arbetsplatsbesök. Vi åt också lunch i eller med Vildmark Värmland fantastiskt goda älgburgare med bröd och en underbart god kaka kallad malusk.
På fredagen besökte vi Karlstads universitet och fick bra information särskilt viktigt att se hur viktigt det är med samverkan mellan företag samhälle och Universitet.

Det undertecknad kan konst efter veckan som gått är att det är oerhört viktigt med småföretag i glesbyggd och att de har bra villkor i vardagen. Carina



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela