Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Våldtäkter och lika behandling

Publicerad 2008-01-22 21:35:49 i Allmänt,

Det är med frustration jag tar del av hur media rapporterar om våldtäktsmålet mot Beltran.Det börjar mer och mer likna en dokus såpa.Det är precis som om media tror att vi har behov av att frossa i andras olycka.
Jag tycker det är fel
För mig är en våltäktsman en våltäktsman han har begått ett brott krängt  och utnyttjat en kvinna
djupt oavsett om han är en kändis eller inte.
För mig handlar detta om ett brottsoffer och en förövare sen vilket kändisskap personen har spelar ingen roll för mig.Alla ska stå lika inför lagen och det känns som ett hån mot alla andra kvinnor som blivit våltagna att behöva ta del av sättet som media förmedlar en brottslig handling på
bara för att det är en kändis. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela