Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Telefoni och vår !

Publicerad 2008-02-29 20:00:56 i Allmänt,

Jag blir förb.... när jag hör alla som vittnar om hur de blir drabbade vad gäller telefoni eller rättare sagt brist på tillgång vad gäller telefoni vid storm.Det är inte acceptabelt att pensionärernas  trygghetslarm inte fungerar för att det stormar lite.Berdskapen och tekniken måste utvecklas.Det är inte heller ok att när det börjar brinna funkar inte alarmnummeret 112 utan man måste själv ha tillgång till bil så man kan köra och larma. på annan ort.

Om detta har jag nu gjort en interpellation till infrastrukturministern.

Har också en interpellation på gång vad gäller utvisningar av flyktingar från Afganistan.


Förövrigt så är väl våren här !
Maken och jag har idag suttit ute och fikat, njutit av den blommande primulan
och frågan är om medeltempraturen är över noll mer än sju dagar ? i så fall är det vår.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela