Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Veckan som gick

Publicerad 2007-11-23 18:20:52 i Allmänt,

Det har som vanligt varit en händelserik vecka .I måndags besökte jag Drivkraft i Växjö, intressant att höra hur de bedriver sin verksamhet .Det var också roligt att gå runt och se det arbete eleverna bedrev och de gjorde det med stolthet som jag upplevde det .Det är viktigt att en skola och dess lärare får eleverna att känna lust till lärandet.

På tisdagen åkte jag som vanligt till Stockholm där vi för ovanligheten skull inte hade något utskott på förmiddagen.S i kronoberg hade länsbänk och pratade om stort och smått .Därefter rusade jag iväg till mitt besök från Österike.Efter en kort runda på arbetsrummet kollade lite på posten för att sedan springa ut och köpa ingredienser till soppan jag skulle bjuda Helga(S) styrelse på som började kl.20.00.
Innan dess var jag på riksdagsgruppen och medverkade på SPN:s (Samarbete Politik och Näringsliv)som hade årsmöte.
Onsdagen inleddes med ett regionmöte i Sydöstra ( och till detta möte köper jag alltid frallor) därefter utrymme till arbete vid datorn och posthögen. Vid lunchen träffade jag tillsammans med två partikamrater företrädare för Näringslivsutveckling och design. Hade sedan en timme knappt till förberedelse inför näringsutskottet hade gruppmöte.
Vid halv fem började veckan favoritaktivitet vår sossekör, naturligtvis blev det votering mitt i den.
På kvällen hade Helga(S) medlemsmöte och gäst var Margareta Winberg som berättade om sina erfarenheter som ambassadör i Brasilien.
Torsdagen var lite lugnare men började dagen som vanligt med engelska därefter utskottssammanträde där vi utöver sedvanlig behandling av ärende (för dagen om Lissabonstrategin) hade besök av Maud Olofssons statsekreterare som gav oss information inför ministermötet om TTE och för vår del är det energin det handlar om.
Vi fick också information om vad som händer inom ISA och Exportrådet.
Därefter en snabblunch för att hinna till nästa möte om organisation.
Sedan var jag på mitt arbetsrum och följde statministern frågestund och samtidigt läste e-post och gick igenom dagens posthög. Klockan 17.00 voterade vi och efter att ytterligare jobbat några timmar gick jag hem för att läsa handlingarna till EU-nämnden.
Idag fredag började jag med gruppmöte inför EU-nämnden för att sedan vara på nämnden. Ställde där några frågor till näringsministern.
Åkte på eftermiddagen hem till Lenhovda.

Har nu efter att gått en runda i skogen med hunden och spelat gitarr satt mig ned för att förbereda morgondagens möte med S-kvinnor i Kronoberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela