Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Utförsäljning till varje pris o Radiodebatt

Publicerad 2007-05-29 17:18:32 i Allmänt,

Efter dagens sammanträde i näringsutskottet så känner jag att borgarna driver frågan om utförsäljning till varje pris. När riksrevisionen  bedömer att det finns brister i beredningen och att det där med inte  inte uppfyller regeringsformens beredningskrav så avfärdar borgarna det på dagens utskottssammanträde med
citat  "Att inget nytt i sak kommit från riksrevisionen" Märkligt tycker jag inte minst ur demokratiaspekten.

Igår eftermiddag var vi 7 riksdagsledamöter i Kronoberg på besök på Smålands museum intressant med alla dessa gamla goda ting. Kunde gått där och titta en hel dag men tiden medgav inte det då vi alla skulle till Radio Kronoberg på debatt. Det var också givande på flera olika sätt men också skrämmande att höra den samlade borgligheten i länets syn på arbetslösa. Att de bara är människor som lever på bidrag. Inte en tanke eller känsla för att det kan finnas många olika orsaker till varför man är arbetslös. Förövrigt så retar det mig också när de pratar om att leva på bidrag vad gäller A-kassan.
A-kassan är inget bidrag utan en försäkring som man får del av när man står till arbetsmarknadens förfogande.

Nu ska jag straxt gå till lägenheten och byta om inför kvällens middag med ca 30 företagare från Taiwan som är på Sverigebesök .Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela