Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Bad o Alkohol

Publicerad 2007-06-08 15:20:36 i Allmänt,

Jag har skrivit en fråga till folkhäloministern ang införelsekvoter av alkohol.
I sitt svar skriver ministern att det finns inte mycket Sveige kan göra i EU för att förändra införelsekvoterna.Mycket förvånande att regeringen bara ger upp.Problematiken med alkoholproblem finns inom hela EU därför är det viktigt med oppinion och debatt på alla nivåer.Kan man inom EU jobba gemensamt med problematiken av att allt fler blir överviktiga och sätta upp mål för det arbetet borde man även kunna arbeta med alkoholfrågorna.Det är inte i sverige vi har de största problemen.

Ibland tar man saker för givna, det ska man aldrig göra.Jag har fått en fråga om kanalbolaget.Det är ett statligt bolag Göta Kanalbolag som har ansvar för Göta kanal.

På måndag ska jag vara i Stockholm och ha interpellationsdebatt med Odell om utförsäljningen av Vin & Sprit AB därför har jag varit tvungen att lämna återbud till mitt arbetsplatsbesök på SAMHALL syn men jag får boka ett nytt datum.

Förövrigt har jag idag tagit sommarens förata bad 21 grad ljuvligt.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela