Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Att vara fattig

Publicerad 2007-06-13 17:45:03 i Allmänt,

Idag har det varit partiledardebatt i riksdagen.Det var en bra och ideologisk debatt där skillnaderna blev tydliga tycker jag.
När Statsminister Reinfeldt påstår att under vår regeringstid har de fattiga blivit fattigare tycker jag det känns som ett hån särskilt mot alla dem som idag lever på existensminimum och det inte minst utifrån de försämringar och omdaning av samhället som nu påbörjats.
Nuvarande regering har omfördelat resurserna i samhället så redan rika blir rikare att små kommuner som många gånger har det knapert att få resurserna att räcka till får vara med och finansiera de rikare kommunernas framgång,snacka om omvänd Robin Hood politik.

Tänk att statsministern talar om att de har hjälpt människor från utanförskap med sitt jobbavdrag (skattesänkning) och samtidigt tar de bort pengarna från komvux.Det som har gjort att så många får en andra chans i livet.Märklig politik får man säga.
Det är samma gamla borgliga politik som det alltid har varit det är bara det att man gömmer sig bakom ord som förmodligen någon PR firma tagit fram och nu upplever jag det börjar bli tjatigt med samma retorik som man hade genom hela valrörelsen.

Nu ska jag straxt gå hem till lägenheten och läsa handlingar inför morgondagens riksrevision.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela