Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Carl von Linné

Publicerad 2007-01-28 16:07:30 i Allmänt,

Idag har vi förmånen att få vara med om en historisk invigning.
Det handlar om Linnéjubileet som har satt sin prägel på hela länet men mest i Växjö och Råshult naturligtvis.
Det är intressant att följa utvecklingen runt intresset för Linné det känns just nu ungefär som vädret lite svalt. Men det kanske är så att när det börjar grönska i fram på vårkanten så ökar också intresset.
Själv har jag alltid tyckt att läran om våra växter och deras sexualsystem är intressanta. När jag gick mina första år på norrtullskolan i Växjö och vi fick lära oss lite om biologi ( och det talades mycket om Linné)
och vår vackra landskapsblomma Linnéa så kände jag mig lite speciell,rätt som ett av mina dopnamn är just Linneá.

Förövrigt snöar det så inspirationen är blandad just nu vad gäller sätta sig i bilen och köra fyra mil.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela