Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Erfarenheter

Publicerad 2007-02-11 18:00:29 i Allmänt,

Under förra veckan var jag ute och reste med Näringsutskottet,vi var i Rumänien det var både intressant och lärorikt. Det är ett land som är glada att de har blivit medlemmar i EU.
Men jag slogs av vilken stor fattigdom det fortfarande finns, särskilt på landsbygden.
Vi besökte också två svenska företag som var helt moderna. Men funderar över att det finns många andra företag som inog inte har den arbetsmiljön.
Vi besökte naturligtvis parlamentet och det var verkligen en skrytbyggnad efter kommunisttiden. vi förstod att de inte var jätteglada åt denna stora byggnad då det går åt mycket såväl energi som pengar till underhåll.

Jag kan inte låta bli att tänka på hur det var när jag gick i 1:a klass och vi fick lära oss om barn i andra länder och barnen i Biaffra ( som alltid svalt) hur lyckligt lottat jag är som är född i ett land där vi har såväl trygghetssystem som välfärd.( fast då kunde jag inte de fina orden utan tyckte utifrån fred och att det alltid fanns mat)

I kväll åker jag till Stockholm för att i morgon åka till Gotland. Ska där besöka Östersjöenheten och träffa småföretagare och även partikamrater.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela