Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Mångfald och attetyd

Publicerad 2007-08-23 18:36:16 i Allmänt,

Har i dagarna varit på Malmöfestivalen.Var en kul upplevelse i mångfald.Att gå runt och ta del av olika typer av musik allt från blues,rock,pop,klassigt till mat från hela världen i inte allt för stor portioner utan man kan prova flera rätter kändes spännande och smakrikt.

Idag har jag deltagit i Naturvårdsverket invigning av sina nya fina lokaler.Trevligt och vackert.
När jag skulle ta mig därifrån tillbaka till riksdagen tänkte jag åka taxi, men de hade enligt mitt sätt att se ingen vidare bra service här i Stockholm.Vi har ingen bil i det området du får ringa om 5 minuter igen får vi se.Jag bryr mig faktiskt inte om om de har en bil i det området som kund ville jag köpa en tjänst då borde säljaren vara intresserad mycket märkligt sätt att behandla sina kunder.detta var Taxi Stockholm.Något besviken ringde jag då taxi 020 det var nästan ännu värre. De lovade först en taxi om 10 minuter när det gått ca 15 minuter (förövrigt satt jag i solen på en parkbänk) så ringde jag igen och fick då besked nä vi har ingen bil i det området just nu så jag kan inte skicka någon   !!!!!!! men ni lovade skicka en som skulle komma om 10 minuter vart har den tagit vägen ?

vet ej.Då tänkte jag varför krusa ,det finns kollektivtrafik.Träffade på en mycket trevlig kvinna som hjälpte mig vilket bussnummer jag skulle åka( är inte så van med bussåkandet här i Stockholm då jag promenarar mest)
ch när jag väl var på bussen uppstod nästa problem.Det går inte att betala kontant, inte vidare gästvänligt tycker jag.Möjligtvis att det är bra ur rånriskperspektiv.Fick då rådet av chaffören att skicka två bokstäver till ett telenummer så skulle det lösa sig.Då gick inte det med riksdagens telefon ty där får man inte använda betaltjänster.Vilket tur att jag då även hade med min privata telefon så jag kunde lösa det.Tänk att det ska vara krångligt att åka i vår huvudstad. Vad det gäller taxi känner jag att de ska man inte besvära i onödan.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela