Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Ta från Fattiga och ge till rika

Publicerad 2007-04-03 20:56:57 i Allmänt,

Det är inte utan att man känner att nu har vi omvända tider. Den borgliga regeringen är tydlig i sin politik.
vV tar från de fattiga och ger till de rika jag kan inte tyda deras fördelningspolitik på något annat sätt.

Idag kom jag igen att tänka på den man jag mötte i valrörelsen som sa till mig
- Jag har redan röstat, jag vet vilket parti som är bäst för mig och min familj. Jag har arbete med lönebidrag och fem barn så jag har inte råd att rösta på något annat parti än socialdemokraterna.
Tyvärr var det andra som hade andra tankar och drömmar om framtiden.

När nu regeringen tar bort fastighetsskatten så gynnar det mest de som bor i stora städer där priserna och taxeringsvärderna drivits upp av de som har tjocka plånböcker. Därtill ska man ta bort förmögenhetsskatten vilket gynnar samma grupp.
För alla dem som bäst behöver fördelningspolitiken att det utjämnas mellan grupper har jag inte sett några förslag.


Så precis som Gessle sjunger

Det blir tuffa tider

Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela