Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Gjorde som många andra!

Publicerad 2006-10-11 12:17:52 i Allmänt,

Det är inte utan man blir lite förundrad när jag hör nye handlesministern säga att hon gjorde som många andra, när hon köpte svart barnpassning. Att föda 4 barn på 5 år är tufft .Det sista kan hålla med om men för den skull ger det inte någon rätt att utnyttja en annan människa.
Det är skrämmande att det  inom vissa kretsar i samhället är ok att köpa svart arbetskraft.
Det oroar mig också att ministern i fråga är handelsminister och ska vara sveriges röst i världen när det gäller frihandel,WTO-frågor osv. Där ingår exempelvis frågor om tullar och så vidare hur trovärdiga blir Sverige som land i dessa frågor nu ? Vi ska inte förledas och tro att detta om svart arbetskraft enbart är en fråga som debatteras i svensk media.

Förövrigt ställer jag mig frågan var fanns pappan till barnen, var det bara mammans ansvar i hemmet för barnen som gällde. det som för mig då blir följdfrågan är
-Kommer detta på något sätt att prägla de borgliga regeringens familjepolitik.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela