Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Lite av vaje

Publicerad 2006-11-29 11:45:48 i Allmänt,

Industribesök

Idag skulle jag kunna skriva långt efter allt som hänt de senaste dagarna. Allt från att jag varit i Bryssel och träffat våra parlamentariker till arbetsmarknadsministerns tokiga utspel igår på aftonbladets nätupplaga.
Regeringen vill utse landets bästa arbetare. Precis som om inte alla arbetstagare gör ett bra jobb.
Känns lite som det gamla konservativa samhället där de elever som kom med blommor eller dyligt till fröken kunde få bättre betyg.

Något annat som var lärorikt i Bryssel var att vi åt ute på en resturang innan vi for till flygplatsen.
I Belgien har man inte en lag om rökförbud på på matställen (som vi har här i Sverige) kändes direkt hur dålig luft det var. Man vänjer sig fort vid frisk luft och tar saker för självklara. På sikt hoopas jag att vi får rökförbud på alla offentliga platser i världen.

Bilden handlar om vardagen och männsikors arbetsmiljö. Här är jag på ett arbetsplatsbesök där man har bra arbetsmiljö. dock kan man inte låta bli att känna oro inför framtiden då borgarna har föreslagit att lägga ner arbetslivsinstitutet. Det tycker jag säger en del om hur man ser på arbetsmiljöfrågorna och kunskapen där om.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela