Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Händelserik dag

Publicerad 2006-11-16 21:37:14 i Allmänt,

Startade dagen med att en kort stund vara på TCO:s protest här utanför riksdagshuset där parollen var
"löntagare behöver bättre a-kassa inte sämre.
Gick därefter på Näringsutskottets möte där jag efter mötet kan känna att det kommer att bli knepigt om ordförande även framöver ska säga till oss att vi inte ska kunna få konsekvensbeskrivningar från generaldirektörer. Vi vill ha fakta när vi ska fatta våra beslut i riksdagen och görs det en kraftig neddragning inom en verksamhet så är jag van både från riksdagsarbetet och tidigare som kommunpolitiker att man tar fram det.Men det ska inte ske nu enligt ordförande,med kommentaren
 -så är det att sitta i opposition.
Därefter var jag på ett partimöte lite hastigt för att sedan träffa ett gäng kvinnor från Maroco som var här för att se hur vi jobbar med jämställdhet. de har val nästa år i sitt parlament.
Därefter var kl.mer än 15.00 och jag har jobbar med min post och läst och ringt så nu straxt efter 21:30 tänkte jag gå till lägenheten här i huvudstaden och läsa handlingarna inför morgondagens EU-nämnd.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela