Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Bofikar och ärkebiskop

Publicerad 2006-03-30 17:39:18 i Allmänt,

Idag har vi massor (70-80st) med bofikar utanför husknuten,känns att nu är nog äntligen våren på väg.
Förkylningen har bitit sig fast och jag är ovanligt trött, sover mest.
Idag har Anders Wejryd Växjö Stifts biskop blivit vald till ärkebiskop. Jag gläds med honom och hans familj och att vi får en bra ärkebiskop inte minst utifrån kvinnofrågor och internationellt engagemang. Synd bara om vårt stift som nu kommer att sakna denna kompetens, men det kommer alltid nya och jag hoppas det blir en kvinna. Carina

Kommentarer

Postat av: Morgan

Publicerad 2006-03-30 18:24:41

Detta har inget med dagens blogg att göra men jag vill säga detta, eller jo.
Jag är oxå förkyld.
iaf Idag fick jag min deklaration och efter som jag började jobba den 24 januari 2005 heltid så tänkte jag att jag skulle slippa samma roliga historia som förra året då jag fick restskatt på ett antal tusen för att jag året innan var timanställd och stämplade.
Men nej då, även detta år fick jag restskatt, och inte så lite heller.
Detta fick jag för att jag har två jobb och då ska man betala ännu mera skatt.
Då kommer vi till varför jag skriver, vart tar alla skattepengar vägen?
skolan blir sämre, poliserna blir färre, sjukvården och äldrevården sämre, landsbygden dör ut. Är detta framtiden?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela