Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Avgått och förvånad

Publicerad 2006-03-22 14:29:18 i Allmänt,

Det fanns nog ingen annan väg för Utrikesministern Laila Freidvalls än att avgå. När intervjuerna inte handlar om den politik vi för utan om person och händelser. Jag tycker det är synd för hon kunde gått fått haft förtroendet mandatperioden ut. Just nu skrivs och pratas det bara medialt om sydostasienkatastrofen och stoppet av Muhammedbilderna på Sverigedemokraternas hemsida. Jag tycker nog att det var bra att det blev stoppat för vem vet vilka konsekvenser det kunnat få för Sverige.Jag tror inte att vi vill gå igenom det som man nu gjort i Danmark. Jag har inte mött hitintills en enda medborgare som sakt att det var fel att stoppa bilderna. Sen var det fel att förneka kännedom om stoppet som Laila gjorde.
Det som känns extra tråkigt är att det finns bra saker som Laila gjort som minister men som inte framkommer medialt. Vilket tål att funderas över rent demokratiskt.
Mitt fösta möte med Laila var när hon var ny justitieminister och besökte min arbetsplats Elitfönster och jag fick vara med som facklig förtroendevald vid rundvandringen. Det var en nyfiken minister som ställde många frågor till mina arbetskamrater om tillverkningen.
Vi hade också ett kvällsmöte med S-föreningen i vårt nedlagda Tingshus som idag har som ett föreningarnas hus. Där tog vi en bild på Laila som vi lovade att inte sätta upp förren hon inte var minister längre. Nu kan vi nog ha den upp.
Förövrigt kan man aldrig upphöra att förvånas över olika ting som sker i samhället som att industrin nu kräver att staten styr enerigbolagen. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela