Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Typiskt ,turism och häng dem.

Publicerad 2006-06-27 09:18:27 i Allmänt,

Är nu på hemmaplan och äntligen finns det tid till att grunda panelen som vi ska klä om huset med, då regnar det. Det känns lite så himla typiskt.
Jag har under förra veckan varit tillsammans med mina S-kollegier från näringsutskottet uppe vid riksgränsen. Det var vackert naturligtvis men också lärorikt på flera olika sätt.
Framför allt i vilka olika världar vi lever i och hur man i detta perspektiv ska driva turistföretag.
Vid riksgränsen är säsongen kort men intensiv och inte helt enkel att göra längre då man är så beroende av snön. Det går inte heller att komma ifrån att det är långt att resa, vilket gör att de flesta av turisterna kommer från Stockholm eller längre norrut. (för mig med tåg tog det ett dygn)

Förövrigt retar jag mig lite på ala förståsigpåare som nu vill att tränaren för landslaget i fotboll ska avgå bara för vi inte gick vidare. Klart att man blir besviken särskilt vid första målet, men det är ju en del av sportens tjusning. Vi det vill säga Sverige är ett av 16 bästa lag i världen i herrfotboll, det tycker jag är bra.
Varför måste alltid folkmassan skrika vid missnöje
-häng honom. Ibland känns det som vi inte kommit så långt i utvecklingen av oss människor.


Nu har det något ljusnat i horisonten och jag har satt upp ett partytält så nu ska jag gå ut och måla. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela