Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Tandläkare och prat i munnen

Publicerad 2006-06-01 10:14:38 i Allmänt,

Idag ska jag till tandläkaren har tappat en lagning och det börjar göra rätt så ont.
Förövrigt har jag retat upp mig lite på morgon TV idag. Inte på ämnet (som var läxor) utan på att programledaren tillät att debattörerna pratade i mun på varandra. För mig som har bra hörsel och kan språket bra var det svårt att höra vad de sa. Hur ska det då vara för någon som har nedsatt hörsel eller inte har lärt sig Svenska perfekt. Jag vet hur viktigt det är för mig att det talas tydligt när jag lyssnar på engelska för att jag ska förstå  och vi människor är nog rätt så lika.
Det som känns lite extra just nu är att vi precis har röstat i kammaren om vikten av textning för hörselskadade och i vilken takt en utbyggnad ska ske. Kanske vi även behöver fatta beslut om att i public service talar man inte i mun på varann.
Håller nu på att planerar inför morgondagens möte med S-kvinnors utvecklingsråd,det ska bli kul när de kommer. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela