Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Privat räddningstjänst?

Publicerad 2006-07-07 22:25:07 i Allmänt,

Vem väljer eget företag? Så löd rubriken på det seminarium jag medverkade på idag.

Det var bra och lite olika synpunkter kom fram. Bortsätt från att borgarna (som idag representerades av centern) tror att om vi bara satsar på företagande/företagare så löser sig allt.

Där går skiljelinjen mellan oss. Vi socialdemokrater vill bygga samhället med trygghet utbildning och företagande. Jag fick en fråga om vad jag trodde skulle vara skillnaden

och det främst  att vi tror på ett samhällsbyggande där man inte gör avkall på trygghetssystemen.

 

Här på Gotland ser räddningstjänsten för sjukvården lite annorlunda ut. Vid två tillfällen idag har det varit en helikopter här och landat. Det är en ambulanshelikopter  och det kan man kanske behöva på en ö vid vissa tillfällen. Vårt samhälle ser olika ut och vi behöver olika lösningar på olika platser i landet.

 

Förövrigt finns det en sak som retat mig under veckan och det är att det inte är tyst vid/på stranden ,utan där är det några som spelar hög dunka dunka musik som hörs alltför väl upp till vår stuga.. Om man bor/hyr ett hus på landet då tycker jag det är skönt med att höra vågornas brus, barnens lek och stoj men inte diskomusik. Varför kan vi inte bara nöja oss med naturens ljud.

 

Nu börjar min/vår semester och i morgon styr vi kosan hem och därefter till vårt älskade Vita Sand.Carina

 

Ps)Vi ska hämta Kalle också som nog blir glad att träffa husse och matte igen, vi längtar i alla fall, som husse sa igår kväll

- jag har aldrig varit borta från Kalle så här länge förut.(ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela